Varmaan olen jo muistanut mainita blogillani uusimmasta projektistani: olen kirjoit... öh siis virkkaamassa amigurumi kirjaa. Siksi aikamoinen tauko tämän blogin kirjoittamisessa. Amigurumikirjassa olen virkannut Dibitassujen ihania koira ja kissahahmoja. Ei tarvitse olla valmiiksi mikään Dibbari fani, mutta jos sydämensä on menettänyt jollekin seuraavista asioista: Amigurumit, Koirat tai Kissat, niin kirja kannattaa ehdottomasti hankkia.

Ideana kirjassa on se, että se on todellinen "aapinen" amigurumien tekemiseen. Koska itse olen nyt niin innostunut amigurumeista, virkannut niitä lukuisia ja tietenkin aloittanut joskus nollapisteestä, ajattelin tehdä niin helpon kirjan, että minunkin kaltaiseni (n. 5 vuotta sitten) noviisi oppii virkkaamaan ja ennen kaikkea itse suunnittelemaan amigurumeja,

Kirjassa minulla on ihania yhteistyökumppaneita ja juuri eilen istuimme palaverissa kirjan ympärille. Mukana on tietenkin Dibitassut ja Jim Solatie, Dibbareitten isä, Novita ja Wikistudia kustantajana. Ja tottakai mukana on ammattilaisgraafikko Mirkka hoitamassa visupuolen. Kirjan pitäisi tulla markkinoille lokakuussa, joten se voi auttaa muutamia amigurumi-intoilijoita joululahjojen puuhailussa, tai päätyä jopa pukin säkkiin oppikirjaksi aloittelijalle...

 

Bloggailen lisää aina kun aikaa on tästä kirjaprojektista.

 

p.s. Jos hieman vakavasmielisempi kirja kiinnostaa alkupaloiksi, niin minulta tuli juuri ulos ihan eka kirjani "Matkaopas tulevaisuuteen". Sen voi ostaa esim. Talentumin kirjakaupasta: